کابینت مدرن

 کابینت آشپزخانه مدرن چیست؟

کلمه کابینت ریشه فرانسوی دارد و در اصل کابینت به معنای قفسه بوده است. در گذشته کمدها در ژاپن مورد استفاده قرار می گرفتند، اما شکل کنونی کابینت ها از اوایل قرن بیستم شروع شد. پس از مطالعه مقاله زیر آیا می دانید کمد مدرن چیست؟در واقع انواع مختلفی در صنعت کابینت وجود دارد اما کابینت های آشپزخانه مدرن به دلایل زیادی که در ادامه توضیح داده شده زیبایی منحصر به فردی دارند. از طرفداراناما ویژگی های اصلی آن تنوع رنگی این نوع سبک و قیمت مقرون به صرفه آن نسبت به سبک های کابینت آشپزخانه کلاسیک است.


 

کابینت مدرن

امروزه کابینت آشپزخانه مدرن طرفداران زیادی دارد. از نظر قیمت، کابینت این سبک یکی از کابینت های مقرون به صرفه است. این مقاله را بخوانید تا دلیل آن را بدانید، به خصوص وقتی صحبت از کابینت های سبک کلاسیک می شود. سبک های کابینت مدرن شامل صدها مدل مختلف در رنگ های مختلف و متریال های مختلف است.


انواع کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های آشپزخانه مدرن به چهار دسته مختلف تقسیم می شوند. این چهار سبک شامل کابینت های گلاس، کابینت های با مشخصات بالا (فرامید)، کابینت های ملامینه (کابینت ام دی اف) و کابینت های مدرن دو رنگ می باشد. هر کدام از این چهار سبک ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.


 


کابینت شیشه ای مدرن:

کابینت های گلاس بیش از هر ویژگی مثبت دیگری به خاطر سطوح براق خود مشهور هستند. کابینت شیشه ای دارای یک هسته ام دی اف و یک ورق "هایگلاس" است. بافت شیشه مانند براق و شفاف مورد پسند خانم های خوش سلیقه قرار گرفته و به توسعه سبک های کاری در بازار کمک کرده است. این پوشش ها در انواع مختلفی از جمله (روکش های اکریلیک، پوشش های پلی گلاس، پوشش های هایگلاس) وجود دارند. کابینت های گلاس مدرن معمولا ترکی یا ایرانی هستند و بسته به کیفیت و کد رنگ قیمت آنها متفاوت است. این سبک از کابینت را می توان با رنگ های دیگر ترکیب کرد و به اصطلاح کابینت دو رنگ مدرن را تشکیل داد.تمیز کردن کابینت شیشه ای به دلیل جنس پوشش آن آسان است. این نوع کابینت به رطوبت و خط و خش حساس است.


 


کابینت آشپزخانه مدرن جدید

اما ورق "هایگلاس" چیست؟ بر خلاف تصور عموم، نامگذاری کلمه "شیشه" هیچ ارتباطی با کلمه "شیشه" ندارد. هایگلاس در واقع ماده ای شبیه ام دی اف است اما لایه بیرونی آن متفاوت است و از پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک) ساخته شده است. در ام دی اف معمولی روکش صندلی از ملامینه ساخته شده است. معمولاً یک طرف صفحه شیشه ای با این لایه شفاف و زیبا پوشانده می شود و طرف دیگر یک لایه معمولی تر است. در نتیجه شفافیت و زیبایی خاص شیشه عموما فقط از یک طرف قابل مشاهده است.


کابینت مدرن فوق العاده معروف (فرامید)

کابینت های برتر از ام دی اف با ضخامت 16 میلی متر و روکش های مختلف کره ای ساخته شده اند. شرکت فرامید یک شرکت مطرح ایرانی در زمینه کابینت سازی است. این سبک از کابینت بسیار مقرون به صرفه و زیبا است. در عین حال این نوع کابینت شباهت زیادی به کابینت ایتالیایی کلیف دارد و در واقع از این برند ایتالیایی الهام گرفته شده است.


 


کابینت مدرن و غیر کلاسیک در طرح چوب

این سبک همانند دیگر کابینت های سبک مدرن قابلیت طراحی دو رنگ را دارد.کابینت از یک رنگ مات (براق) فلامید و رنگ دوم از مواد براق براق ساخته شده است. این مدل جدید نه تنها خللی در زیبایی کابینت آشپزخانه ایجاد نمی کند، بلکه زیبایی دو چندانی به دکوراسیون کابینت آشپزخانه می بخشد، کمک زیادی به کسانی که رنگ های مختلف را در نظر می گیرند، زیبایی کابینت ها را افزایش می دهد. ترکیب دو رنگ کابینت. و این مشکل با نمونه هایی از کارهای عالی انجام شده توسط تولید کابین های جدید، نمونه بالا در عمل با ترکیبی از درب های فرامید و کابینت های شیشه ای سفید به اثبات می رسد.

این نوع کابینت دارای گره های چوب مصنوعی است و سعی دارد با هزینه بسیار کمتر جلوه و زیبایی طبیعی به خانه ببخشد.این سبک از کابینت طرفداران زیادی دارد و در بازار ایران بسیار پرطرفدار است.


 


کابینت مدرن دو رنگ

در واقع ما آشپزخانه های زیادی را دیده ایم که در آن از دو ترکیب رنگ متفاوت برای کابینت استفاده شده است.اینطور است.دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه با سایر عناصر داخلی خانه هماهنگی دارد.به عنوان مثال، تطبیق رنگ کابینت با روکش مبلمان و نیمکت های تلویزیون، یا رنگ آمیزی دیوارها و کاغذ دیواری می تواند اساس طراحی خانه شما را تشکیل دهد. کابینت های دو رنگ معمولا در سبک های کابینت آشپزخانه مدرن استفاده می شوند.

یک رنگ به طور معمول سفید یا کرم استخوانی در کابینت های مدرن دورنگ است. این نکته برای انعکاس بهتر نور در فضای آشپزخانه در نظر گرفته شده است. در اکثر موارد این انتخاب اجتناب ناپذیر است اما انتخاب رنگ دوم مستلزم تحقیق در مورد سایر لوازم آشپزخانه و مشورت با یک متخصص است تا بهترین انتخاب را از نظر هماهنگی رنگ داشته باشید.


 


کابینت مدرن دو رنگ مدل جدید 2018

کابینت های دیواری و زمینی در دو رنگ مختلف موجود می باشد. برای مثال می توانید از رنگ های روشن برای کابینت های دیواری و رنگ های کمی تیره تر برای کابینت های زمینی استفاده کنید. ترکیب رنگ ها اغلب به این روش انجام می شود، اما قوانین خاصی در مورد استفاده از ترکیب رنگ ها وجود ندارد. همچنین می توانید از کابینت های رنگی مختلف در دیوارهای مختلف آشپزخانه خود استفاده کنید.و این موضوع کاملاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.


 


کابینت ملامینه مدرن

سبک ترین روکش ام دی اف روکش ملامینه است. ملامین ورقه ای با هسته تخته سه لا است که با پوشش نازکی به نام ملامین پوشانده شده است. این لایه نازک از کابینت ملامینه ضد آب و ضد خش است. عیب ملامین این است که تخته سه لا به رطوبت حساس است. بنابراین توصیه می شود از ملحفه های ملامینه در جاهایی که در معرض آب قرار نمی گیرند مانند کمد اتاق خواب و دور از سینک آشپزخانه استفاده شود.

به این سبک کابینت ام دی اف نیز می گویند، اما تفاوت هایی نیز دارد. ورق های ام دی اف شبیه ملامین (ورق های با روکش ملامینه) اما با هسته متفاوت هستند. هسته اصلی این صندلی ها تخته سه لا نیست، بلکه مواد فشرده تری به نام ام دی اف است. و طرح ها و رنگ های زیادی دارد.


 


کابینت های مدرن در یک آشپزخانه بزرگ

در تصویر نمونه بالا سعی کرده ام ابعاد مختلف نمونه کابینت ملامینه را در یک عکس به تصویر بکشم. توضیحات این نمونه کارها را می توانید در نمونه کار کابینت ملامینه بخوانید. کابینت ام دی اف یکی از ارزان ترین ورق های موجود در بازار ایران است و با کیفیت مناسبی در کشورمان تولید می شود.این ورق ام دی اف یکی از اولین مواد اولیه کابینت در رده ورق در جهان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد