طراحی داخلی

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی یکی از مشاغلی است که زندگی همه افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و مستقیماً تأثیر می گذارد. این حرفه در سراسر جهان به عنوان هنر و صنایع دستی مورد استفاده برای بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها شناخته می شود. همانطور که می دانید بیشتر زندگی ما در داخل خانه می گذرد و بسیاری از فعالیت ها در داخل خانه انجام می شود. بنابراین، کیفیت فضا می تواند بر فعالیت های ما تأثیر بگذارد و نگرش ها، حالات و شخصیت های ما را تغییر دهد.

به طور کلی آسان کردن زندگی با بهبود عملکرد فیزیکی و ذهنی یک فضا یکی از اهداف طراحی داخلی است که بدون آن یک فضای معماری غیرقابل استفاده یا بدون کارایی لازم و بهینه خود خواهد بود، ممکن است به آن نرسید. طراحی داخلی با قشر خاصی از جامعه مرتبط نیست، بلکه برای همه جوامع و طبقات درون آن مهم و مفید است.


تفاوت طراحی داخلی و طراح

دو حرفه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی گاهی اوقات به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال این دو حرفه کاملاً از یکدیگر جدا هستند و هر کدام اهداف خاص خود را دارند. طراحان دکوراسیون بر خلاف طراحان داخلی نیازی به دانش و مهارت آکادمیک ندارند و می توانند با شرکت در دوره هایی مانند بررسی سبک ساختمان، مبلمان، چیدمان و ... به پیشرفت و پیشرفت شغلی خود بپردازند.یک طراح دکوراتیو وظیفه ایجاد چیدمان و هماهنگی مناسب بین مبلمان و فضای ساختمان را بر عهده دارد و کار او پس از اتمام کار طراح داخلی آغاز می شود.

با این حال، طراحان داخلی با برنامه ریزی فضاها، عایق ها، پوشش ها و کف ها، درها و پنجره ها، ورودی ها و تمام مواردی که بخشی از سازه هستند، سر و کار دارند و مسئولیت مهندسان ناظر، مدیران پروژه، مدیران پروژه و سایر کارکنان را بر عهده دارند. 


طراحی داخلی نشان می دهد که چگونه از 60 متر فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و از چه وسایلی برای پرکردن این فضا استفاده کنیم. بنابراین طراحی داخلی شامل عناصر و اجزای مختلفی مانند اشکال، نور، رنگ ها، بافت ها، کف، سقف، دیوارها، عناصر کاربردی و تزئینی، مبلمان و غیره می شود، به طوری که همه این عناصر با هم هماهنگ باشند. طرح. .در تعریفی دیگر، طراحی داخلی را می توان واسطه ای بین معماری و طراحی دانست و به همین دلیل می توان آن را از جنبه های کاربردی، ساختاری، فنی، طراحی بصری، بصری و زیبایی شناختی متمایز کرد. شما می توانید به صورت حضوری در کلاس آموزش طراحی داخلی کیهستان شرکت کنید.



حرفه ای در طراحی داخلی

در چند سال گذشته، متخصصان طراحی داخلی به طور غریزی از فرآیند ساخت و ساز استفاده کرده اند. این حرفه از طریق توسعه فرآیندهای صنعتی پس از توسعه جامعه و پیدایش پیچیدگی حرفه معماری ایجاد شد. پیگیری استفاده بهینه از فضا کمک زیادی به توسعه این حرفه کرد و امروزه به عنوان یکی از رشته های اصلی هنر شناخته می شود.



 در ارتباط و همکاری


یک عنصر مهم در طراحی داخلی هر اتاق در ساختمان

• اتاق ها باید با توجه به کاربری آنها ایجاد شوند.

• اجزای مورد استفاده در اتاق باید باعث خوشحالی افراد شود و خسته کننده نباشد.

• اجزاء باید هماهنگ و متعادل باشند.

• اصلی ترین و مهمترین مرحله انتخاب رنگ مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد