کابینت های مدرن

کابینت های مدرن چیست؟ عملکرد آن چیست؟

این سبک از کابینت مقدم بر کابینت کلاسیک است و ویژگی های کلیدی آن در زیر بررسی شده است.

56 عکس کابینت مدرن ایرانی سری 10 01 - 56 عکس کابینت مدرن ایرانی سری 10 

1. طراحی ساده و متقارن

آنها برای طراحی کابینت های مدرن خود از الگوهای متقارن و بسیار منظم استفاده می کنند. به طور کلی سبک مدرن سبکی است که در آن سادگی و استفاده از اجزا از اهمیت بالایی برخوردار است و با حداقل جزئیات طراحی می شود. کابینتی است که ساده به نظر می رسد و اشکال هندسی پیچیده ای ندارد. این نوع کابینت بدون تاج و ستون منبت کاری شده است.



2. مناسب برای آشپزخانه های کوچک

سادگی و نظم می تواند محیط را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهد بنابراین کابینت های مدرن با دکوراسیون ساده و مینیمال برای آشپزخانه های کوچک مناسب و ایده آل هستند.


سبک محبوب

 


3. انواع و مواد مختلف

این کابینت ها نه تنها از ورق های ام دی اف، بلکه از مواد دیگری مانند چوب، سنگ، شیشه و فلز ساخته می شوند.


4. تنوع رنگی زیاد

رنگ کابینت به نوع متریال یا روکش بستگی دارد.به عنوان مثال، رنگ آبی برای کابینت های چوبی یا کابینت هایی با روکش دانه چوب گزینه ای نیست. اما اگر روکشی که برای کابینت آشپزخانه خود در نظر می گیرید یک روکش ساده است، می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید، حتی اگر رنگ محبوبی مثل زرد نباشد.


5. حداکثر استفاده از فضا

این مدل کابینت تاج ندارد و می تواند تا سقف ادامه یابد. به علاوه معمولا برای این سبک کابینت ها کشوهای بزرگ درست می کنند. لوازم جانبی مدرن نیز به جادار بودن این سبک کابینت کمک می کند. همه اینها امکان استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را فراهم می کند. این یکی از مهم ترین ویژگی های این مدل کابینت است.


در مورد کابینت ممبران بخوانید


6. تعمیر و نگهداری آسان

سطح یکنواخت و صاف کابینت های مدرن از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند و نظافت کابینت ها را آسان می کند. همچنین از آنجایی که هیچ شیار و حکاکی روی سطح کابینت وجود ندارد، چربی و کثیفی کمتر روی سطح جمع می شود و باعث افزایش طول عمر کابینت می شود.


7. کم هزینه

ساخت کابینتی که نیازی به طرح های پیچیده، حکاکی و برش های مختلف نداشته باشد، قطعا هزینه های شما را کاهش می دهد.طراحی و ساخت مقرون به صرفه این سبک کابینت، قیمت ساخت و خرید این نوع کابینت را پایین آورده است.


8. دسته ساده یا پنهان

برای اینکه کابینت ساده و مدرن به نظر برسد، دستگیره ها بدون اشکال پیچیده و پیچیده در نظر گرفته شده اند. دسته ساده و نازک آن برای آشپزخانه های مدرن مناسب است. البته اگر حداکثر سادگی را می خواهید، می توانید از دسته مخفی داخلی یا بدون دسته استفاده کنید. دستگیره های تعبیه شده نامرئی هستند و ظاهر یکنواخت تری به کابینت می دهند. کابینت های بدون دستگیره و درب های مغناطیسی نیز گزینه های جذابی برای این سبک کابینت هستند. درب این نوع کابینت با کمی فشار باز می شود.


جزء آهنربایی کابینت

ورود دستگیره های مغناطیسی به بازار باعث افزایش رضایت مشتریانی شده است که می خواهند کابینت آشپزخانه خود تا حد امکان ساده باشد. نام دیگر این آهنرباها آهنرباهای فشاری است. این نوع دسته به شکل استوانه ای است و مکانیسم آن بسیار ساده است. دو نوع دستگیره مغناطیسی وجود دارد: دسته های مغناطیسی و دسته های فنری.آهنربای نوع اول به گونه ای عمل می کند که نیروی مغناطیسی آهنربا در سیلندر درب کابینت را بسته نگه می دارد. هنگامی که دست خود را فشار می دهید تا درب را به سمت داخل فشار دهید، فنر داخل سیلندر درب را از آهنرباها دور می کند و به سمت بیرون باز می کند. در آهنربای نوع دوم که فنر نقش اصلی را ایفا می کند و درب را می بندد، فشار کمی فنر را فشرده کرده و قفل در را قفل می کند. برای باز کردن در، کمی فشار قفل را باز می کند و فنر داخل آهنربا در را باز می کند.


مزایای آهنرباهای کابینت

آهنرباهای کابینت آشپزخانه مزایای زیادی دارند. یکی از بارزترین مزایای دستگیره های مغناطیسی ظاهر زیبایی است که به کابینت شما می بخشد. آهنربا آشپزخانه شما را ساده تر، مجلل تر و شیک تر می کند. سادگی کابینت ها به تزیین محیط و ایجاد هماهنگی در آشپزخانه کمک می کند.از دیگر مزایای این دستگیره ها این است که سطح بیرونی کابینت برای نصب دستگیره ها سوراخ نمی شود و دست نخورده باقی می ماند. علاوه بر این، کابینت های مغناطیسی محیط امن تری را برای خانه هایی با کودکان کوچک ایجاد می کند. ممکن است سر فرزندتان به گوشه های تیز دسته برخورد کند، اما با استفاده از دسته مغناطیسی دیگر نگران این موضوع نخواهید بود.البته قبل از انتخاب، از معایب کابینت های مغناطیسی آگاه باشید.


معایب آهنرباهای کابینت

به کیفیت آهنربایی که انتخاب می کنید توجه کنید. آهنرباهای بی کیفیت در مدت زمان کوتاهی تخریب می شوند و باید تعویض شوند. سایر اتصالات معمولاً عمر طولانی تری دارند و به سرعت خراب نمی شوند. علاوه بر این، با آهنرباهای بی کیفیت، درهای کابینت و کشو همیشه بسته نمی شوند و گرد و غبار به راحتی وارد کابینت می شود. از معایب آهنرباهای کابینت، توجه داشته باشید که برای باز کردن درب کابینت باید انگشت خود را به سطح کابینت فشار دهید. این کار به سرعت سطح کابینت را لکه دار می کند و اثر انگشت روی پنل باقی می ماند. اسلحه خانه این مشکل برای کابینت هایی با سطوح شیشه ای براق مانند هیگلاس دو چندان می شود.


برای تمیز نگه داشتن کابینت های آشپزخانه، باید هر چه سریعتر آنها را تمیز کنید تا اثر انگشت از بین برود. اگر کابینت‌های آشپزخانه شما دارای سطح مات و طراحی روکش چوبی هستند، مجبور نخواهید بود آن‌ها را مرتباً تمیز کنید زیرا کثیفی و اثر انگشت برجسته نمی‌شوند. با این حال، تمیز نگه داشتن کابینت های شفاف با دسته های مغناطیسی می تواند دشوار باشد.دسته‌های مغناطیسی معمولاً گران‌تر از دسته‌های معمولی هستند و برای تهیه آن‌ها هزینه بیشتری نیز صرف می‌شود. البته تفاوت قیمت آهنرباهای کابینت با دسته های معمولی آنقدرها هم زیاد نیست. اگر می خواهید از آهن ربا برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، این ویژگی کفایت می کند.


با وجود کاستی های ذکر شده، کابینت های مغناطیسی یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه های سبک مدرن هستند.



کابینت هایگلاس مدرن

این سبک از کابینت جذاب و مناسب برای سبک مدرن است. روکش هایگلاس شفاف و شیشه مانند امکان بازتاب و بازتاب نور زیادی را فراهم می کند و جلوه ای درخشان و زیبا به آشپزخانه شما می بخشد. این مدل برای آشپزخانه های مدرن، مینیمال و همچنین آشپزخانه های کوچک یا بدون پنجره بسیار مناسب است.


کابینت ام دی اف مدرن

در واقع کابینت ام دی اف نیز به سبک مدرن بسیار پرکاربرد است و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. کابینت های ام دی اف نه تنها قیمت پایین و عمر طولانی دارند، بلکه طراحی و نورپردازی مناسبی دارند و به شما این امکان را می دهند که آشپزخانه ای شیک و مدرن خلق کنید.


کابینت ایتالیایی یا فرامید

کابینت مدرن ایتالیایی را می توان یکی از محبوب ترین کابینت های این سبک نامید.این کابینت نیاز به برش های زیادی ندارد، بسیار ساده و یکدست است و کابینت فرامید که به تقلید از طراحی کابینت ایتالیایی می باشد، در ایران طرفداران زیادی دارد. کابینت های فرامید به شدت دیده می شوند، مات هستند و در ترکیب با کابینت های هایگلاس تضاد زیبایی ایجاد می کنند که می توان از آن در طراحی آشپزخانه های مدرن خاص استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد