4 نکته درباره دکوراسیون داخلی خانه کوچک

1. تقارن را در دکوراسیون داخلی منزل کوچک رعایت کنید

تغییر دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه‌های کوچک یک بازی سرگرم کننده است، البته اگر به آن علاقه داشته باشید. یکی از بازی‌های شما در راستای دکوراسیون منزل کوچکتان، می‌تواند قرینه‌سازی باشد. برای این کار، کافیست وسایل هم‌شکل را روبه‌روی هم قرار دهید. به‌عنوان مثال، در یک اتاق پذیرایی که دو مبل بزرگ وجود دارد، هر دو را روبه‌روی هم قرار دهید. این قرینه شدن، انعکاس هماهنگی در فضا پخش می‌کند که موجب بزرگتر به نظر رسیدن خانه می‌شود. علاوه بر این، تقارن نظمی در اتاق ایجاد می‌کند که تماشای آن ذهن را آرام خواهد کرد.

2. از وسایل رنگی استفاده کنید

از این که بخواهید در دکوراسیون خانه‌های کوچک از وسایل رنگی و طرح‌های متنوع استفاده کنید، نترسید. کوسن‌های رنگی روی مبل بگذارید یا روتختی اتاق خوابتان را طرحی رنگارنگ انتخاب کنید. رنگ‌های شاد و جذاب می‌توانند یک خانه کوچک و گرفته را شاداب و سرزنده کنند. یک ایده عجیب اما خلاقانه این است که سقف اتاق را رنگی متفاوت از دیوارها بزنید. فراموش نکنید که هر چه رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون یک خانه کوچک روشن‌تر باشد، فضا بزرگتر جلوه می‌کند، البته به شرط آنکه هارمونی رنگ‌ها نیز رعایت شود.

دیزاین خانه کوچک

3. از نور طبیعی استقبال کنید

می‌توانید از کوچک‌ترین پنجره خانه نیز برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه کوچک خود استفاده کنید. مثلا می‌توانید پرده‌های شفاف‌تری برای اتاق خود تهیه کنید که نور طبیعی از آن عبور کند و فضای خانه با نور طبیعی خورشید روشن شود یا در طول روز پرده را کنار بزنید و بگذارید کمی پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما نقش ایفا کنند.

دکوراسیون پذیرایی

4. رنگ سفید به دیوارها بزنید

یکی دیگر از نکات دکوراسیون خانه کوچک انتخاب رنگ سفید برای دیوار هاست. رنگ سفید برای دیوارهای خانه، ایده‌ای بسیار کلاسیک و کاربردی است. این کار دلیل خاصی دارد. رنگ سفید موجب می‌شود فضای خانه شما روشن‌تر و در نتیجه بزرگتر دیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد