پارتیشن بندی

کاربرد و استفاده از واحدهای مدیریتی

پارتیشن یکی از ابزارهایی است که برای جداسازی قطعات مختلف در مکان های مختلف استفاده می شود. بهترین و مناسب ترین کاربرد در مطب، افزودن بخش یا جداسازی و جداسازی چندین بخش از یکدیگر است.


در حال حاضر طرح ها و انواع مختلفی از پارتیشن اداری طراحی می شود که بر اساس نیاز و کاربری می توان آنها را انتخاب کرد و فضا را به چند قسمت تقسیم کرد. گاهی اوقات پارتیشن ها برای جلوگیری از صدا و نور در نظر گرفته می شوند یا از آنها برای جداسازی دو یا چند قسمت از یکدیگر استفاده می شود.


پارتیشن اداری مناسب

پارتیشن بندی اغلب گزینه بسیار خوبی برای بهینه سازی فضا در نظر گرفته می شود و می توان از آن برای رزرو فضای کاربردی استفاده کرد. پارتیشن های اداری از متریال های مختلفی ساخته شده اند، بنابراین شما می توانید با توجه به کاربرد خود مواد مختلفی را انتخاب کنید. در زیر به بررسی کامل انواع، مواد و نکات کلیدی برای انتخاب پارتیشن مناسب می پردازیم.



چه نوع پارتیشن اداری وجود دارد؟

پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.نوع و جنسیتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت‌گذاری و استفاده داشته باشد. انواع شامل گزینه‌های زیر است:


اتاق یک نفره

دو پوسته

شیشه

با توجه به هدف پارتیشن یکی از این سه نوع را انتخاب کنید و برای هر هدف جداگانه توضیح دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.


پارتیشن تک جداره

پارتیشن های تک جداره اغلب به عنوان دیواره ها در نظر گرفته می شوند. با موادی مانند چوب، فلز، پی وی سی، ام دی اف و شیشه می توان از این نوع برای تقسیم قطعات استفاده کرد. البته به دلیل نازکی که دارد نمی توان آن را عایق صوتی خوب نامید، فقط می تواند قطعات را از یکدیگر جدا کند.


پارتیشن دو جداره

این نوع پارتیشن از مواد مختلفی مانند چوب، شیشه، ام دی اف و پی وی سی ساخته می شود و عایق صوتی بسیار خوبی به حساب می آید و برای محیط های اداری که نیاز به آرامش و تمرکز است مناسب است. نوعی است که از ورود صدا جلوگیری می کند اما بسته به ارتفاع مورد استفاده می توان از آن استفاده کرد.پارتیشن شیشه ای

این نوع پارتیشن اداری اغلب به عنوان جداکننده استفاده می شود که به کارمندان اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در دید یکدیگر باشند. البته در صورت تمایل می توان از پرده های کرکره ای برای دور نگه داشتن اتاق های شیشه ای استفاده کرد.


پارتیشن اداری شیشه ای

مواد مختلف برای ساخت پارتیشن اداری

برای تقسیم فضا می توان از مواد مختلفی برای پارتیشن ها استفاده کرد. اما طراحان بهترین گزینه را ایجاد کردند تا بتوان از بهترین گزینه در دفتر استفاده کرد. این تنوع جنسی شامل:


چوبی

ام دی اف

آلومینیوم

پی وی سی

پارتیشن شیشه ای


نکاتی برای انتخاب طرح پارتیشن اداری

اگر نیاز به تقسیم بندی محیط اداری خود دارید، می توانید نوع مناسب تری داشته باشید و آن را با توجه به نیاز خود نصب کنید. با این حال، در این بین، توصیه می کنیم که هدف اصلی تقسیم بندی با این گزینه را درک کرده و بر اساس آن اقدام کنید. از سوی دیگر، نکات مفیدی در رابطه با طراحی و نصب وجود دارد. این نکات عبارتند از:تعهد به عملی بودن

بهترین راه برای انتخاب نوع مناسب پارتیشن، در نظر گرفتن کاربردی بودن آن است. به عبارت دیگر، آیا باید بدانید که آیا باید از آن به عنوان مانع صوتی استفاده کنید یا خیر؟


گاهی از انواع پارتیشن ها فقط برای مخفی کردن بخشی از فضا استفاده می شود. برای مقرون به صرفه کردن آن، می توانید پارتیشن های تک دیواری را برای این منظور انتخاب کنید. نوع تک دیواری دارای تیپ بسیار شیک و زیبایی می باشد و می توانید با توجه به سایر لوازم منزل آن را انتخاب کنید.


نکاتی برای انتخاب پارتیشن اداری

تعهد به قابلیت حمل

برخی از تقسیم‌کننده‌های سبک نیز متحرک هستند و به شما این امکان را می‌دهند که فضای اداری خود را بر اساس نیاز خود به چند بخش تقسیم کنید. این کیس ها معمولا تک جداره هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. نوعی نیز وجود دارد که می تواند با ترکیب با شیشه های رنگی زیبایی چشمگیرتری ایجاد کند.


در صورت لزوم به جنسیت مناسب توجه کنید

گاهی اوقات تنها هدف از تقسیم یک فضا، تقسیم آن به قطعات است. برای این منظور می توانید صرف نظر از جنسیت فقط به استحکام و تمیزی آن توجه کنید.رنگ و سبک را در نظر بگیرید

همچنین می توانید تناسب رنگ ها و سبک هایی را در نظر بگیرید که نه تنها کاربردی هستند بلکه محیط اداری شما را نیز زیبا می کنند. این نشان می دهد که بهتر است پارتیشن های سازگار با دستگاه های دیگر را انتخاب کنید. یعنی برای دکوراسیون اداری به سبک مدرن بهتر است از پارتیشن های ساده تر و برای سبک کلاسیک از پارتیشن هایی مانند نوع منبت استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد