کابینت سبک مدرن

کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن سبکی از کابینت آشپزخانه است و اگر بخواهید آن را در یک جمله به خصوص یک کلمه توصیف کنید، باید سادگی را بگویید. همین. سادگی چیزی است که کابینت های مدرن را بیش از هر چیز متمایز می کند.


کابینت های مدرن بسیار ساده هستند و می توانند شبیه دیوارهای آشپزخانه باشند. یعنی نه تنها از سقف تا کف امتداد دارند، بلکه دستگیره ای ندارند و فقط مرزهای باریکی بین کابینت ها قابل مشاهده است. این مدل از کابینت ها اغلب در آشپزخانه های کوچک یا آشپزخانه هایی در همان فضای اتاق نشیمن نصب می شوند، زیرا فضای موجود را به حداکثر می رساند و امکان کابینت های بیشتری را فراهم می کند.


کابینت های مدرن برعکس کابینت های کلاسیک هستند. می توان گفت بی حوصلگی از طرح ها و مدل های اشرافی کابینت های کلاسیک مردم را به سمت سادگی کابینت های مدرن سوق داده است. طراحان کابینت های ساده و تمیزی را برای مقابله با نمایش شدید کابینت های کلاسیک طراحی کردند. راز زیبایی آن در سادگی آن است.


البته همانطور که می دانید صنعت مد همیشه در جریان است و هر دو سبک کلاسیک و مدرن دارای عناصر زیبایی هستند و هر کدام طرفداران زیادی دارند. هر دو زیبا و چشم نواز هستند و نمی توان یکی بر دیگری ارجحیت داشت.ویژگی ها و ویژگی های کابینت مدرن

کابینت های مدرن واقعاً با عملکرد و ویژگی های خود تعریف می شوند. در زیر معرفی مختصری آورده شده است.


کابینت های مدرن بلند و باریک یا محکم هستند.

همانطور که قبلا ذکر شد، سادگی یکی از مهم ترین ویژگی های کابینت های مدرن به حساب می آید، بنابراین انتظار می رود این کابینت ها برخلاف کابینت های کلاسیک، یک تکه باشند تا دو تکه. کابینت های مدرن معمولاً از سقف تا کف تمام طول دارند. حداقل بسیار بلندتر از کابینت های سبک کلاسیک طراحی شده است. سادگی ویژگی بارز کابینت های مدرن است، بنابراین همه چیز باید ساده باشد، حتی اگر کابینت ها از کف یا سقف دور باشند. سادگی مورد نظر از بین می رود. وقتی به طور کامل گسترش یابد، آشپزخانه به سبک مدرن نزدیک می شود.


کابینت  مدرن بدون دستگیره یا فقط دسته های بلند و ساده دارند.

نداشتن دستگیره یا دستگیره های مخفی یا کمتر برجسته از دیگر ویژگی های کابینت های مدرن است. کابینت های مدرن معمولا بدون دستگیره یا با دسته های نامرئی ساخته می شوند.کابینت های بدون دسته توسط آهنرباهای بسیار قوی و باکیفیت باز و بسته می شوند که به آن آهن ربا نیز می گویند. برای کشوها نیز از آهنربا استفاده می شود که کار با آن را بسیار ساده و آسان می کند. درب مغناطیسی کابینت و کشو تنها با یک فشار به راحتی باز و بسته می شود و هیچ مشکلی در کارکرد ندارد.


نکته کلیدی در استفاده از کابینت های آهنربایی، کیفیت خود آهنرباها است، هر چه کیفیت بالاتر باشد، درب کابینت را محکم تر نگه می دارند و در نهایت استفاده از آن آسان تر است. لطفا از آن استفاده کنید. کابینت های دارای آهنربا کمی گران تر هستند، اما توصیه می کنیم از آهنرباهای باکیفیت و قوی برای کابینت های خود استفاده کنید.


البته کابینت های مغناطیسی ایرادات قابل توجهی نیز دارند. این رنگ پذیری است که قبل از خرید باید از آن آگاه باشید. از آنجایی که این کابینت ها با لمس باز می شوند، در صورتی که از مواد براق ساخته شده باشند یا آثار دست یا لکه های قابل مشاهده را نشان دهند، نیاز به تمیز کردن و نگهداری بیشتری دارند.این نوع کابینت نیاز به توجه بیشتری به کابینت دارد یا از رنگی استفاده کنید که اثر انگشت یا دست را نشان ندهد.


کابینت سبک مدرن دارای دسته های مخفی و همچنین آهنربا هستند. این کابینت ها در واقع دارای دسته هستند، اما شما واقعا نمی توانید آنها را ببینید. این دستگیره ها معمولاً شیارهای افقی در درب کابینت برای باز کردن درب کابینت هستند. تنها ایراد این کابینت این است که ذرات غذا و گرد و غبار در این شیارها به دلیل عدم مراقبت و نگهداری می توانند خشک شوند، باید در فواصل کوتاه تری تمیز شوند تا ذرات از بین نرود.


به غیر از کابینت های دارای آهن ربا و دسته های مخفی، می توانید از کابینت های مدرن دستگیره دار نیز استفاده کنید، اما نمی توانید از دستگیره های طرح دار فانتزی که در کابینت های کلاسیک وجود دارد استفاده کنید. دستگیره های کابینت مدرن نیز باید در اوج سادگی باشند. این دسته ها معمولا افقی یا عمودی، کشیده و بسیار ساده هستند.اگر ارتفاع سقف آشپزخانه کم است، یعنی کوتاه است، بهتر است از دستگیره های عمودی بلند استفاده کنید. وجود دستگیره ها در این مدل توجه مخاطب را به سمت بالا جلب می کند و خطای دیدی که ایجاد می کند آشپزخانه را بلندتر از آنچه هست نشان می دهد.

اگر فضای آشپزخانه شما محدود یا تنگ است، می توانید با نصب دسته افقی آشپزخانه خود را بزرگتر جلوه دهید. دسته افقی کشیده خطی افقی در آشپزخانه شما ایجاد می کند و توجه مخاطب را به گوشه کشیده جلب می کند. این روش ساده می تواند آشپزخانه شما را بزرگتر نشان دهد زیرا خطاهای بصری را معرفی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد