پارتیشن مدیریتی چیست و مراحل پیاده سازی آن چیست؟

پارتیشن مدیریتی 

پارتیشن بندی اداری یکی از الزامات برخی از شرکت ها و ادارات برای بهبود کارایی بخش های گروه کاری است. یکی از بهترین راه ها برای تفکیک فضاها در محیط اداری استفاده از پارتیشن است.

بسته به کاربرد، داشتن پارتیشن های تک یا دوتایی در محیط کار مهم است. همچنین نوع پارتیشن و فریم آن به محیط اداری و نظر کارفرما بستگی دارد. پارتیشن ها در مدل ها و طرح های مختلفی مانند پارتیشن دوجداره ام دی اف، پارتیشن دوجداره آکوستیک، پارتیشن شیشه ای و پارتیشن مدرن تولید می شوند. این مقاله سعی دارد به روش های مختلف تقسیم بندی از نظر جنسیت، چارچوب و مراحل مربوطه بپردازد.


انواع پارتیشن اداری


تفکیک فضای اداری


پارتیشن اداری نوعی سیستم شبه تفکیک است که محیط اداری را به چند قسمت مجزا تقسیم می کند. با پیاده‌سازی پارتیشن‌ها، فعالیت‌های افراد و کارکنان را می‌توان به راحتی از هم جدا کرد و به هر فرد اجازه می‌دهد بدون دخالت یا حواس‌پرتی، عملکرد خود را داشته باشد.


ایجاد اتاق های مختلف


ایجاد اتاق های بزرگ و کوچک در محیط اداری یکی دیگر از کاربردهای اجرای پارتیشن است.پارتیشن های قابل حمل و متحرک زمانی که ابعاد فضای اداری شما محدود است بسیار کاربردی هستند


ایجاد حریم خصوصی و افزایش نظم


کارکنان با ایجاد فضاهای مجزا، مسئولیت محیط کار اطراف خود را بر عهده می گیرند و تلاش و دقت بیشتری برای مرتب سازی و طبقه بندی اشیا می کنند.


زیباسازی نما محیط اداری


از جمله مزایای ایجاد پارتیشن در فضای اداری، علاوه بر جداسازی، طراحی و دکوراسیون محیط کار و ارتقاء جنبه های زیبایی شناختی آن است. پارتیشن ها در ابعاد و اندازه های مختلف و در متریال های مختلفی مانند چوب، آلومینیوم و شیشه طراحی و ساخته می شوند.


این نوع جداکننده اتاق از آلومینیوم برای قاب و شیشه سکوریت به عنوان پرکننده سطح استفاده می کند. این نوع پارتیشن طراحی منحصربفردی دارد و برای اجرا از یک رو، دوجداره، منحنی، مات یا شفاف استفاده می شود. با استفاده از این نوع پارتیشن می توانید با صرف هزینه کمتر بیشترین بهره را از محیط اداری خود ببرید.


این نوع جداکننده قابلیت عبور نور را دارد و نوعی عایق صوتی محسوب می شود که از نفوذ صدا جلوگیری می کند:


• تقسیم کننده های شیشه ای و ام دی اف


در مدل پیاده سازی این پارتیشن برای قاب و اسکلت از ام دی اف استفاده شده و قاب را با شیشه پر می کند. این نوع پارتیشن بندی بسیار بیشتر از سایر پارتیشن ها استفاده می شود و امکان دیدن محیط خارج از حریم خصوصی خود را به کارمندان ارائه می دهد.


• پارتیشن پروفیل آلومینیومی با ام دی اف


فلز آلومینیوم به طور گسترده ای برای جداکننده های اتاق استفاده می شود و ویژگی هایی مانند مقاومت و سبکی ظاهری زیبا برای محیط کار شما ایجاد می کند. معمولا برای قاب پارتیشن از آلومینیوم و برای پرکردن قاب از ام دی اف استفاده می شود. این نوع پارتیشن قابل حمل و تغییر است.


• پارتیشن ام دی اف


این پارتیشن چوبی از ام دی اف ساخته شده است و ظاهر و فریم نیز از ام دی اف ساخته شده است. ام دی اف به دلیل سطح صافی که دارد قابلیت رنگ آمیزی یا روکشی دارد و در برابر خمش و تغییر شکل مقاوم است. پارتیشن های ام دی اف نیز نوعی عایق صوتی در محیط های اداری محسوب می شوند و از انتقال صدا به محیط اطراف جلوگیری می کنند.همچنین در برابر رطوبت و خوردگی استحکام بالایی دارد.


• پارتیشن تک جداره


پارتیشن های این نوع به صورت استاتیک به صورت یک قاب یکپارچه و بدون اتصال به سقف طراحی می شوند. علاوه بر مزیت کم هزینه، پارتیشن های تک دیواری می توانند بدون جدا کردن اتاق از سقف در محیط اداری، ظاهری به اتاق ایجاد کنند. این پارتیشن وزن سبکی دارد و جابجایی آن آسان است. پارتیشن های تک جداره ظاهری ساده و شیک دارند و نسبت به پارتیشن های دوجداره ارزان تر هستند.


• پارتیشن دو جداره


برای نگه داشتن پانل ها در پارتیشن های دو جداره از هیچ پستی استفاده نمی شود. از آنجا که آنها به اندازه کافی قوی هستند که بدون نیاز به ستون روی زمین قرار می گیرند. این مدل پارتیشن امکان استفاده از پرده های کرکره ای را در فضای بین شیشه ها فراهم می کند. یکی از مزایای پارتیشن های دوجداره امکان مسیر دهی کابل های شبکه و سیستم از طریق ناحیه بین پانل ها می باشد. از پارتیشن های دوجداره نیز برای جلوگیری از اختلالات صوتی و بصری استفاده می شود.


انواع پارتیشن اداری بر اساس فریم

• قاب آلومینیومی


فریم های آلومینیومی یکی از بادوام ترین و پرکاربردترین فریم ها هستند که در ابعاد و اندازه های بسیار متنوعی عرضه می شوند.این نوع پارتیشن ها برای نصب پرده بسیار مناسب هستند. محبوبیت این قاب به دلیل دوام و تطبیق پذیری آن در خدمات رنگ و پوشش پودری است. از پارتیشن های پروفیل آلومینیومی در فضاهای اداری مانند بانک ها، اتاق های کنفرانس، سالن های چند منظوره و هتل ها استفاده می شود.


• قاب چوبی


قاب چوبی برای دکوراسیون سنتی و قدیمی مناسب است، اما با بسیاری از طرح های دیگر همخوانی دارد. قاب های چوبی جلوه ای گرم و زیبا به پارتیشن ها و دکوراسیون های محیطی می بخشد و آنها را به گزینه ای مناسب برای تزئین دفاتر، فروشگاه های خرده فروشی و اتاق های کنفرانس تبدیل می کند.


• پارتیشن بدون فریم


پارتیشن های تمام شیشه بدون فریم برای دفاتر و ادارات مدرن مناسب هستند. به طور کلی استفاده از شیشه در قسمت های مختلف مانند آسانسورهای شیشه ای، مبلمان شیشه ای، نرده ها، درب های شیشه ای و ... در ساختمان های تجاری بزرگ کاربرد زیادی دارد. پارتیشن بدون فریم پارتیشن مناسبی برای کسانی است که طراحی ساده و تمیز را دوست دارند. استفاده جزئی از شیشه های رنگی نیز در صورت تمایل امکان پذیر است.تفاوت قاب های پارتیشن اداری


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد