کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

نئوکلاسیک که در لغت به معنای کلاسیک مدرن است، به سبک معماری رایج در اروپا در قرن 18 و 19 اشاره دارد. آشپزخانه نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر اساس یراق آلات و ویژگی های سبک مدرن است. این بدان معنی است که کابینت ها و آشپزخانه هایی با ویژگی های کاملاً مدرن وجود دارد، اما ظاهر به سمت کابینت های کلاسیک می رود و در واقع اقتباسی از هر دو است.


کابینت نئوکلاسیک 2021 در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک برای ایجاد یک آشپزخانه ساده و در عین حال سنتی و کاربردی است. این کابینت دارای عناصر تزئینی ساده است که ظاهری شیک و در عین حال مدرن و مجلل ایجاد می کند، در واقع ترکیبی از هنر و طراحی اشرافی است که مدرنیته و سادگی را با هم ترکیب می کند.



تفاوت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک

همانطور که قبلا ذکر شد، کابینت های نئوکلاسیک شبیه به کابینت های کلاسیک هستند، اما شباهت زیادی ندارند. برای درک بهتر تفاوت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک، به تعریفی از سبک کلاسیک نیاز داریم.


کابینت کلاسیک

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه یادآور خانه های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده بسیار باشکوه و مجلل به نظر می رسد.کابینت های کلاسیک خود انواع مختلفی دارند، اما همه آنها ویژگی های یکسانی دارند و تزئینات بسیار زیبایی دارند. انواع درها، ستون‌ها و سرستون‌های مجلل، دستگیره‌های زیبا و شیک در چنین آشپزخانه‌هایی یافت می‌شود که آشپزخانه‌ای اشرافی و سلطنتی را به وجود آورده است.


کابینت های کلاسیک مدل های لوکس از چوب ساخته شده اند، تزئینات و کنده کاری ها عمدتاً با دست انجام می شود، بنابراین متریال از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.


کابینت های مدرن و نئومدرن

متفاوت از نوع کلاسیک، کابینت های مدرن به صورت کاملا ساده و بدون تزئین طراحی و ساخته می شوند، مناسب برای کسانی که محیطی ساده و ساده را ترجیح می دهند. در کابینت های مدرن از ام دی اف، هایگلاس، متریال های مختلفی مانند ممبران استفاده می شود. کابینت های مدرن معمولا ساده هستند و با دسته های ساده یا مخفی ساخته می شوند.


کابینت های مدرن گزینه خوبی برای آشپزخانه های کوچک هستند. این کابینت ها معمولاً تا سقف کشیده می شوند و سادگی آنها باعث می شود آشپزخانه مرتب تر به نظر برسد.پس از سال 1970 سبک های معماری نئومدرن و پست مدرن و به دنبال آن کابینت های نئومدرن و پست مدرن رایج شد. بنابراین می توان این کابینت ها را طرح های اصلاح شده به سبک مدرن دانست.



معماری نئوکلاسیک

نئوکلاسیک که در لغت به معنای کلاسیک مدرن است، به سبک معماری رایج در اروپا در قرن 18 و 19 اشاره دارد.



این نوع کابینت برگرفته از معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را ایجاد می کند. اگر می خواهید این سبک را سریع معرفی کنید، باید بگویید:


سبک نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک کلاسیک بر اساس امکانات و ویژگی های سبک مدرن است. این بدان معناست که شما کابینتی با ویژگی‌های کاملاً مدرن دریافت می‌کنید، اما ظاهر آن به سمت کابینت‌های کلاسیک گرایش دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است.


کابینت های نئوکلاسیک عناصری شیک و در عین حال ساده تزئینی هستند که ظاهری مدرن و مجلل ایجاد می کنند، در واقع هنر و فرم های اشرافی را با مدرنیته و سادگی ترکیب می کنند. کابینت ساده و به سبک نئوکلاسیک با دکوراسیون مینیمال مطمئناً برای سال‌های آینده لذت خواهید برد.تفاوت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک

اکنون که به اختصار به کابینت های کلاسیک و ویژگی های آن ها پرداختیم، به تفاوت های کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک می پردازیم.


با توجه به تعاریف کابینت مدرن و کلاسیک، می توان فرض کرد که کابینت های نئوکلاسیک جایی در این بین هستند. نه به سادگی کابینت های مدرن! کابینت‌های نئوکلاسیک بسیار ساده‌تر از کابینت‌های کلاسیک هستند و حکاکی‌های محدودی روی در و بدنه دارند. همچنین کابینت های نئوکلاسیک معمولاً بلندتر از کابینت های کلاسیک طراحی می شوند تا موارد بیشتری را در خود جای دهند.


ویژگی ها، مزایا و معایب کابینت های نئوکلاسیک

در این نوع کابینت طرحی ساده بر روی کابینت ایجاد می شود و جزئیات ظریف به نظر می رسند.

کابینت های نئوکلاسیک با خطوط منحنی و ساده دایره ای فراوان است.

کابینت های نئوکلاسیک رنگ های متنوعی دارند، اما رنگ های خاکستری و سفید رایج ترین رنگ های مورد استفاده در این سبک کابینت هستند. برای رنگ خاکستری، لطفا صفحه کابینت خاکستری ما را ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد