کمد دیواری و درب داخلی

هنگام خرید درب داخلی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر به دنبال درب داخلی برای یک ساختمان جدید هستید یا به فکر تغییر دکوراسیون یک خانه قدیمی هستید، به این نکته توجه کنید که درب اتاق و سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی است که باید هزینه کنید. طرح. در نگاه اول ساده به نظر می رسد. اما با توجه به تنوع درهای داخلی و متریال متفاوت آنها و سازگاری آنها با سایر چیدمان های خانه، می تواند کمی گیج کننده باشد.


اول از همه، دری که انتخاب می کنید باید از مواد مرغوب و بادوام ساخته شده باشد. این تضمین می‌کند که کیفیت در طول زمان یا استفاده روزانه از بین نمی‌رود و نیازی نیست برای بازسازی درب پول خرج کنید.با توجه به فرهنگ ایرانی و حفظ حریم خصوصی به ویژه در اتاق خواب، چنین درهایی باید قابلیت عایق صدا را داشته باشند.


البته ما باید مواردی مانند زیبایی و طراحی رنگ را نیز در نظر بگیریم.در مجموعه ارینا چوب، مدل های بسیار متنوع درب داخلی به شما این امکان را می دهد تا با توجه به سلیقه و طراحی منزل خود، درب ایده آل را انتخاب کنید.


درب های چوبی داخلی

چه نوع درهایی وجود دارد؟

درب ها نقش مهمی در طراحی خانه دارند. حتی اگر به اندازه مبلمان فانتزی مورد توجه قرار نگیرد، باز هم یک ضرورت محسوب می شود. به این ترتیب، ممکن است بخواهید در مورد انواع مختلف درب ها، محل قرارگیری آنها در ساختمان ها، از چه موادی، نحوه بسته شدن و غیره اطلاعات بیشتری کسب کنید.


مواد زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای ساخت درب استفاده کرد، مانند چوب، شیشه، فولاد، PVC و FRP.


طبقه بندی درب های چوبی بر اساس موقعیت مکانی آنها می باشد. طبقه بندی اصلی درب ها عبارتند از:


1- درب ورودی: درب ورودی یا درب لابی دری است که در ورودی ساختمان، آپارتمان یا ویلا نصب می شود.2- درب داخلی: درب داخلی واقع در داخل ساختمان. اتاق خواب، حمام و درب های سرویس، درب داخلی محسوب می شوند.



کمد دیواری چیست؟

واضح است که به کمدهای دیواری که برای نگهداری لباس، لوازم جانبی و ... استفاده می شود، کمد دیواری می گویند. این کمدها یا کابینت ها را می توان به دیوار ثابت کرد یا به صورت کمد مستقل جابه جا کرد. پیش از این، اکثر کمدهای دیواری فقط شامل چهارچوب و در بودند و طبقه بندی آنها بر روی دیوارهای ساختمان انجام می شد. این نقص‌هایی داشت که به نسل جدید کابینت‌های دیواری اجازه می‌داد تا به سرعت جا بیفتند و توسط مردم استفاده شوند. در کمد لباس قدیمی اگر مشکلاتی برای دیوارها وجود داشت (رطوبت، شوره سر و ...) این مشکلات به لوازم داخل کمد سرایت می کرد.



ابعاد و استانداردهای کمد دیواری

کابینت های دیواری در ابعاد مختلفی تولید می شوند و اکثرا به صورت سفارشی ساخته می شوند. این کابینت ها بسیار انعطاف پذیر هستند. هر معمار بسته به وضعیت زیرساخت و نقشه ها، فضای کمد دیواری را طراحی می کند که گاهی اوقات پیچ در پیچ است.شرکت سازنده موظف است این کمد لباس را طوری بسازد که بیننده اثری از این عیوب مشاهده نکند. پس می توان گفت که هر ساختمان بسته به نوع طراحی و شرایط ساخت دارای ابعاد مشخصی از کمد دیواری است.


ارتفاع کمد لباس

در بیشتر موارد ارتفاع کمد با ارتفاع سقف برابر است. طراحان تمام فضاها را به استثنای قرنیزها و تاج ها یا لوکوب ها و قاب ها در اختیار می گیرند و از آنها استفاده می کنند. از نظر فنی، ایده خوبی است که در و کف را طوری طراحی کنید که امکان دسترسی از بالای کمد را فراهم کند. به عبارت دیگر ارتفاع درب پایین باید امکان دسترسی آسان به درب بالایی را فراهم کند. اگر می خواهید درب تمام طول باشد، در این صورت این خطر کوچک وجود دارد که دری با این ارتفاع در طول فصل دچار مشکل پیچ خوردگی و باز و بسته شدن شود.


عرض کمد

عرض کمد دیواری بستگی به عرض محیط دارد اما استاندارد هر در 60 سانتی متر است که به تقسیم بندی کمد کمک می کند. 60 سانتی متر برای درب کمد عالی است. 50 سانتی متر کوچک است و 70 سانتی متر بزرگ است، بنابراین مشکل وجود دارد.


عمق گنجه

در قدیم می دیدم که عمق کمد دیواری را 60 سانتی متر می گفتند و وقتی علت را می پرسیدم به من می گفتند که عرض ورق برای طبقه بندی 60 سانتی متر است. همپوشانی کمتر هزینه مرتب سازی را کاهش می دهد. یک نوار 60 سانتی متری گرفته شد.با این حال، در هر صورت، کمدهای عمیق قابل دسترسی نیستند و عمق کمد دیواری 60-70 سانتی متر مطلوب است.


ابعاد استاندارد کمد لباس

ارتفاع کمد لباس به هدف و کاربرد آن بستگی دارد، اما ارتفاع معمولی معمولاً 180 سانتی متر یا 72 اینچ یا کمتر است. عرض کمد لباس از 60 سانتی متر و 24 اینچ تا بیش از 240 سانتی متر و 96 اینچ متغیر است. هیچ معیار واقعی برای اندازه کمد دیواری وجود ندارد، به جز اینکه آیا در فضای مورد نیاز شما قرار می گیرد یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد