کمد دیواری و درب داخلی



کمد دیواری چیست؟

کمدهای دیواری که برای نگهداری لباس، لوازم جانبی و غیره استفاده می شوند، آشکارا کابینت دیواری نامیده می شوند. این کابینت ها یا کابینت ها به صورت کابینت های ثابت روی دیوار و یا به صورت کابینت متحرک ساخته می شوند. در گذشته اکثر کمدهای دیواری فقط شامل قاب و در می شدند و طبقه بندی آنها بر روی دیوار بالای ساختمان انجام می شد که در آن نسل جدیدی از کمدهای دیواری به سرعت مستقر شدند و مورد استفاده مردم قرار گرفتند. در کمدهای قدیمی اگر مشکلاتی در دیوارها وجود داشته باشد (مثل رطوبت یا کپک زدگی)، این مشکلات به لوازم داخل کمد نیز سرایت می کند.



ابعاد و ابعاد کمد دیواری

کابینت های دیواری از نظر اندازه متفاوت هستند و اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند. این کابینت ها بسیار متنوع هستند. هر طراح ساختمانی فضای کمد دیواری را با توجه به شرایط و چیدمان زیرساخت طراحی می کند، گاهی اوقات کج می شود. سازنده موظف است این کمد را به گونه ای بسازد که بیننده اثری از این ایرادات را مشاهده نکند. به همین خاطر است که می گوییم هر ساختمان بسته به شرایط طرح و بنا، دارای ابعاد خاصی برای کمد های دیواری هستند.


ارتفاع کمد دیواری

در اکثر مواقع ارتفاع کمد دیواری برابر ارتفاع سقف است.  طراحان منهای قرنیز و تاج یا روکوب و چهارچوب تمام فضا در اختیار می گیرند و از آن ها استفاده می کنند. از نظر فنی بهتر است درب ها و طبقات به گونه ای طراحی شوند که بالای کمدها در دسترس باشند یعنی ارتفاع درب های پایین تا حدی باشند که به راحتی دست به درب های بالا برسد. این که بخواهیم درب ها را تمام قد بگیریم کمی ریسک این مورد را دارد که با گذر فصل ها درب های به این بلندی دچار پیچ و تاب و مشکلات باز و بسته شدن می شوند.


عرض کمد دیواری

عرض یک کمد دیواری بستگی به عرض محیط دارد ولی استاندارد ۶۰ سانتیمتر برای هر درب می تواند به ما در تقسیم کردن کمد کمک کند. برای یک درب کمد دیواری ۶۰ سانتیمتر ایده آل است. ۵۰ سانتیمتر کم است و ۷۰ سانتیمتر بزرگ است و باعث مشکلات می شود.


عمق کمد دیواری

از قدیم همیشه می دیدیم عمق کمد دیواری را ۶۰ سانتیمتر می گرفتند و وقتی دلیل آن را جویا می شدیم می گفتند برای طبقه بندی، ورق ها عرض ۶۰ سانتیمتر هستند, یعنی بدلیل اینکه پرت ورق نئوپان کم شود و هزینه طبقه بندی پایین بیاید عمق طبقه بندی ۶۰ سانت گرفته می شد.اما در هر صورت کمدهای عمیق در دسترس نیستند و به عمق کمد دیواری بین 60 تا 70 سانتی متر نیاز دارند.


ابعاد کمد لباس استاندارد

ارتفاع کمد به کاربرد و استفاده کاربر بستگی دارد، اما معمولاً ارتفاع استاندارد بیش از 180 سانتی متر یا 72 اینچ نیست. عرض کمد لباس از 60 سانتی متر 24 اینچ تا 240 سانتی متر تا 96 سانتی متر است. هیچ استاندارد واقعی برای اندازه یک کمد دیواری به جز متناسب با فضای مورد نیاز شما وجود ندارد.


در خرید درب داخلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال درب های داخلی برای ساختمان جدید خود هستید یا می خواهید دکور خانه قدیمی خود را تغییر دهید، باید به یکی از مهم ترین عوامل در فضای داخلی اتاق و درب سرویس بهداشتی توجه کنید. طرح. در نگاه اول ساده به نظر می رسد. اما با تنوع زیاد درب ها و متریال متفاوت آنها و همچنین سازگاری آنها با دیگر چیدمان های خانه، می توانید کمی گیج شوید. بنابراین برای آشنایی بیشتر شما با انواع درب به طور مختصر توضیح می دهیم.


اول اینکه دری که انتخاب می کنید باید از مواد مرغوب و بادوام ساخته شده باشد تا به مرور زمان و استفاده روزمره کیفیت خود را از دست ندهد و نیازی به هزینه مجدد برای ساخت درب نداشته باشید.با توجه به فرهنگ ایرانی و حریم خصوصی به ویژه در اتاق خواب، این گونه درب ها باید دارای قابلیت عایق صدا باشند.


البته باید مواردی مانند زیبایی شناسی و طراحی رنگ را نیز در نظر بگیرید. در مجموعه ارینا چوب، انواع مدل درب های داخلی به شما این امکان را می دهد تا با توجه به سلیقه و یا طراحی منزل خود، درب ایده آل را انتخاب کنید.


درب های چوبی داخلی

انواع درب چیست؟

درب ها نقش مهمی در طراحی خانه دارند. در حالی که ممکن است به اندازه مبلمان خوب شما مورد توجه قرار نگیرند، اما همچنان یک ضرورت محسوب می شوند. بنابراین، ما فکر کردیم که ممکن است بخواهید در مورد درهای مختلف، محل قرارگیری آنها در ساختمان ها، از چه موادی، نحوه بسته شدن و موارد دیگر بدانید.


مواد زیادی وجود دارد که می توان در تولید درب از آنها استفاده کرد، مانند: چوب، شیشه، فولاد، PVC و FRP.


طبقه بندی درب های چوبی با توجه به موقعیت مکانی آنها، طبقه بندی اصلی درب ها به شرح زیر است:


1. درب ورودی: درب ورودی یا درب لابی دری است که در ورودی ساختمان، آپارتمان یا خیابان نصب می شود.2- درب داخلی: درب داخلی نصب شده در داخل ساختمان. درب های اتاق خواب، حمام و سرویس درب های داخلی محسوب می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد